טיפול בצלקות אקנה

בכ-95% מהאנשים הסובלים מפצעי אקנה יישארו על העור צלקות אקנה, אצל רבע מהם הצלקות תהיינה עמוקות, בולטות ולעתים בגוון אדום. אקנה במצב הקשה עלול בהחלט לגרום לצלקות עמוקות. טיפול בצלקות אקנה הוא חלק מהטיפול הנדרש בכדי להחזיר את עור הפנים למצבו היפה והאסתטי. במאמר תקראו על הסוגים של צלקות אקנה הדורשות טיפול, האם צלקות אקנה נשארות לתמיד ומהן שיטות הטיפול המומלצות.

תוכן עניינים

מה הן הסוגים של צלקות אקנה הדורשות טיפול?

יש 3 סוגים של צלקות אקנה:
  1. צלקות שקועות – הנראות שקועות לעומת שטח העור המקיף אותן.
  2. צלקות מורמות – הבולטות מעל שטח העור.
  3. צלקות בגוון אדום חום.
בקרב 22% מאלו שסבלו מאקנה תהיינה צלקות אקנה חריפות ולא אסתטיות. כאשר אצל כל אחד צלקות אקנה יכולות להופיע בצורה שונה: בגודל, בצורה ובעומק הצלקות.

האם צלקות אקנה נשארות לתמיד?

בהמשך לכך, רבים מהאנשים שסבלו מאקנה במהלך חייהם יסבלו גם לאחריו מצלקות. חלקם יסבלו מצלקות קטנות, אולם חלקם יסבלו מצלקות גדולות, עמוקות ומשמעותיות. בכל אופן, הצלקות מהוות גם הן מטרד לא קטן וללא טיפול מתאים הן תשארנה על עור המטופלים לשארית חייהם. החדשות הטובות הן שעל אף שישנם מספר רב של סוגי צלקות (צלקות עמוקות, כתמים אדומים, "חורים" בפנים…) אין צורך להשלים עם המצב וגם לא לחכות להזדקנות העור. כיום ישנם פתרונות מוכחים להעלמת צלקות אקנה. ניתן לשפר את מרקם עור הפנים באמצעות תכשירים ייעודיים לטיפול בבית, ובנוסף להיעזר במכשור מקצועי. מכשיר ה- RF לדוגמה, זהו מכשיר העובד בטכנולוגיית גלי רדיו המחממים ומגרים את רקמת העור ובכך מסייעים בטיפול בצלקות אקנה.

איך מטפלים בצלקות אקנה?

קוסמטיקאית מומחית בטיפול בצלקות אקנה תאבחן את עור הפנים ותקבע איזה טיפול מתאים עבורכם. האבחון מורכב ממספר שלבים, כאשר בתחילה נדרשת התבוננות מעמיקה בעור ותזהה את סוגי הצלקות.  כחלק מהטיפול בצלקות אקנה, יבוצע אבחון של עור הפנים באמצעות מכשיר חדשני שנקרא HDS – מבוסס על מערכת דיאגנוסטיקה מתקדמת ומקנה יכולת של אבחון מדעי של העור. ימדדו באמצעותו עומק הצלקות, גוון העור, עומק הנקבוביות, רמת השומניות העור ופרמטרים נוספים המסייעים להתאים את הטיפול למצב הספציפי של הלקוח. למה שלב האבחון כל כך חשוב? כי ככל שהאבחון יהיה מדויק, כך הטיפול השיקומי יהיה מהיר ויעיל יותר עבורך. 

מה הן שיטות הטיפול המומלצות בצלקות אקנה?

כאמור, יתכן ותהיינה מספר סוגי צלקות בו-זמנית ולכן חשוב לדעת לתכנן ולבצע סדרת טיפולים המתאימה ברמת הדיוק הכי גבוהה כדי להשיג את התוצאה היעילה ביותר בטווח הזמן הקצר ביותר. בכל מקרה, הטיפול הטוב ביותר הוא המניעה ולכן אם הנכם סובלים מאקנה, כדאי לגשת לקבלת טיפול מקצועי ולא לנסות לטפל באקנה בעצמכם. 

האם כדאי לטפל בצלקות אקנה לאחר סיום המחלה הפעילה?

הדעה הרווחת סוברת שכדאי להמתין עם הטיפול בצלקות אקנה עד לסיום הטיפול במחלה הפעילה – הנחה זו היא שגויה. מכיוון שטיפול בפצעים עצמם, במקביל לטיפול בצלקות אקנה עשוי להביא לתוצאה אסתטית טובה יותר. אין צורך להמתין, ניתן לטפל במקביל ובכך להעניק מעטפת שיקומית שלמה לעור הפנים. 

האם ללא טיפול צלקות אקנה מחמירות עם השנים?

צלקות אקנה נוטות להחמיר עם השנים בעקבות תהליכי הזדקנות העור. שכבות הפנים הופכות להיות דקות ופגיעות יותר, פוחתת כמות השומן התת-עורי ובנוסף, יורדת צפיפות רקמת החיבור שבעור.

לכן כדאי לטפל בצלקות אקנה שכן הן מחמירות עם השנים. הידלדלות העור שנגרמת עקב תהליך ההזדקנות, מרחיבה את היקף הצלקות וגורמת למראה פנים רופס ו"מחורר" באופן בולט. 

איך ניתן לטפל בצלקות אקנה? 

חוסר טיפול בצלקות אקנה עלול לגרום לפגיעה בביטחון העצמי ולמצב רוח ירוד, אך לשמחתנו, יש דרכים לטיפול.  דרורה שמואלי, קוסמטיקאית וותיקה ומנוסה בעלת 7 שנות ניסיון בטיפול בצלקות אקנה (עם מעל 90% הצלחה), מעניקה טיפול בצלקות אקנה בשיטת טיפול יעילה, מתקדמת וחדשנית להעלמת צלקות אקנה, חטטים וצלקות. 

שיטת הטיפול כוללת סדרת טיפולים בקליניקה ובמקביל טיפול בחומרים משלימים המסייעים לשיקום העור. בקליניקה תקבלו טיפול מקיף ונקודתי שיטפל בצלקות האקנה שלכם באמצעות תהליך של "קילוף" מבוקר של שכבותיו החיצוניות של העור באמצעות ביצוע פילינגים בריכוז חומצה גבוה לבסיס הצלקת ובכך להפחתת עומק הצלקת. הטיפול בצלקות אקנה יביא את טקסטורת העור כך שתיראה שלמה ואחידה.

קראו עוד על אקנה ועל טיפול בצלקות אקנה