7 טיפים חשובים לטיפול באקנה

אקנה היא מחלת עור שכיחה שסובלים ממנה בגיל ההתבגרות וגם לאחריו, ישנם סובלים מאקנה גם בגילאים מאוחרים יותר. אקנה תוקף בעיקר בעת שינויים הורמונליים ולכן יש גם שמכנים אותו "פצעי בגרות", אקנה מופיע גם אצל נשים בהריון ואחרי לידה. איך אפשר להקל על אקנה? איך אפשר להפחית את פצעי האקנה וגם את הצלקות? 

איך לטפל בפצעי אקנה שמופיעים על הפנים?

במאמר זה אנסה להסביר מה הן הפעולות שכל אחד ואחת יכולים לעשות בצורה פשוטה, בבית כדי להפחית את האקנה? ריכזתי 7 טיפים סופר חשובים שמתאימים לכולם. 

אקנה
אקנה לפני אחרי

טיפ 1: החליפו את ציפית הכרית 3 פעמים בשבוע

מכיוון שאקנה הוא מחלה חיידקית, החיידקים עוברים לציפית של הכרית ולכן כאשר אנחנו ישנים בלילה, החיידקים מתפזרים על הכרית ויוצרים 'מושבות' חדשות ובעצם מתרבים ומחמירים את האקנה. מומלץ להחליף את ציפית הכרית 3 פעמים בשבוע וכך להפחית את המגע והחיכוך של עור הפנים עם החיידקים.

טיפ 2: נגבו את הפנים עם נייר מגבת

כפי שאמרנו קודם, החיידקים מתרבים ולכן כדאי לא לנגב את הפנים במגבת קבועה, אלא להשתמש באופן קבוע במגבת נייר חד-פעמית ולזרוק אותה לפח לאחר השימוש. 

טיפ 3: חשפו את עור הפנים לאור השמש

חשיפת עור הפנים לאור השמש בהחלט יכול לעזור להפחתת פצעי האקנה. לרוב האנשים הסובלים מאקנה החשיפה לשמש בהחלט יכולה לעזור. השמש היא במובן מסוים 'מחטאת' ומסייעת להחלמת העור. כמובן שיש להקפיד על חשיפה מבוקרת, שכן חשיפה ממושכת לאור לשמש אינה בריאה ואף יכולה להזיק.  

טיפ 4: הימנעו ממאכלים מסוימים והקפידו לאכול אחרים

על אף שעדין לא הוכח מדעית, מטופלים רבים מדווחים על הקלה בפצעים כאשר הם אוכלים מאכלים מסוימים ועל הקלה כאשר הם אוכלים מאכלים אחרים. נראה כי אוכל שומני או מלוח מאד כמו חטיפים מגביר את עוצמת הפצעים. לעומת זאת תזונה מאוזנת הכוללת הרבה ירקות ב-5 צבעים ככל הנראה עוזרת בטיפול בפצעי אקנה. 

טיפ 5: שטפו את הפנים עם סבון פנים

מאחר ופצעי האקנה מחמירים במצבים של היגיינה ירודה, מומלץ לשטוף את הפנים עם סבון פנים ולהקפיד גם למרוח קרם לחות מתאים להשלמת הטיפול. 

טיפ 6: הימנעו משימוש במייק-אפ עמיד

אל תשתמשו במייק-אפ עמיד, האבקות שיש בו חוסמות לגמרי את נקבוביות העור וזה גורם להחמרה משמעותית באקנה. מייק-אפ עמיד זהו מוצר "קומודוגני", זאת אומרת עושה החמרה בפצעים עם ראשי המוגלה הלבנים והשחורים ולכן מומלץ להימנע ממנו.

טיפ 7: הקפידו על שתיית מים מרובה

שתייה מרובה של מים בהחלט מקלה על הפצעים ו"מדללת" את המוגלה. כמו בכל תחום בבריאות שלנו, מים תמיד תורמים ועוזרים להרגשה, לתחושה ולתפקוד הגוף.

אלו היו 7 טיפים סופר חשובים שאם תקפידו עליהם, ככל הנראה תראו שיפור משמעותי במצב האקנה. כמובן, שהקלה זו לא תמנע את האקנה לחלוטין, אלא תפחית את כמות וריכוז הפצעים. בכל מקרה מומלץ להגיע לקליניקה ולבצע אבחון מקצועי. 

להתייעצות וקביעת תור לטיפול באקנה, חייגו אלי לקליניקה סינדרלה היופי שבך, ואשמח לעזור לכם לטפח את עור הפנים כך שיראה יפה ורענן » 050-3581765

כתיבת תגובה

קוסמטיקאית דרורה שמואלי

דרורה שמואלי, קוסמטיקאית מומלצת מומחית בפתרון בעיות עור, בעלת הקליניקה "סינדרלה היופי שבך" הממוקמת בפתח תקווה. מעל שבע שנים וניסיון עם מאות מטופלים, דרורה עוזרת להשיג עור פנים בריא, מטופח ויפה על ידי טיפולי פנים. אצלנו בקליניקה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי פנים, המתמקדים בשלל תחומים: אקנה, צלקות אקנה, פוסט אקנה, אנטי אייג'ינג, טיפול פנים לנשים, טיפול פנים לגברים, פיגמנטציה, מזותרפיה (ללא הזרקות) ועוד מגוון רחב של טיפולי פנים.